nov
25

A napi hajtásban mindenkinek szüksége van óránként 5-6 percnyi pihenésre. Most megmutatjuk, ezt hogyan oldhatod meg!

work.jpeg

Masszírozz!

Ha sokat kell számítógép előtt ülnöd, nem csoda, ha gyakran megfájdul a fejed. Ilyenkor érintsd meg a halántékod az ujjvégeiddel, és hátrafelé körözve masszírozd két percig. Ezután keresd meg a „nappontot” (kb. egy centivel a két szemöldök közötti rész fölött helyezkedik el), majd tartsd az ujjhegyeddel finom nyomás alatt két percig.

Lélegezz!

Természetesen most nem a normál légzésre gondolunk. Amikor csak teheted, emeld fel a karod kinyújtva a füled mellé, szívd be a levegőt az orrodon keresztül és a szádon át fújd ki. Ez a technika felfrissít és új életerővel tölt meg.

Összpontosíts!

Az indiaiak tudnak valamit! Nem véletlenül merülnek el előszeretettel a jóga és a hozzá tartozó mundrák rejtelmeiben. Utánozd őket te is! Helyezkedj el kényelmesen egy széken. Érintsd össze a mutató-, a középső és a hüvelykujjad hegyét, a többi ujjadat pedig csak lazítsd el, majd maradj így pár percig. Ez a jóga mudra abban segít, hogy a belsődben újra harmónia uralkodjon, és ne hagyd mindig kifelé áramlani az energiát.

Suttogj!

Ha túlpörgetted magad, természetes, hogy nem esnek jól az éles, erős hangok. Semmi gond, egyszerűen suttogj! Ha úgy könnyebb, idézd fel magadban a tenger morajlását, a szél susogását. Persze ha kéznél van az mp3-lejátszód vagy az iPod-od, arra is feltölthetsz meditatív, nyugtató zenéket.

Meditálj!

Kezdd a gyakorlatot legkorábban egy órával az utolsó étkezés után. Keress egy nyugodt helyet, ahol senki sem zavar. Ülj egyenes háttal a széken, úgy, hogy mindkét lábad leérjen a földre. Fektesd karjaidat tenyérrel fölfelé a térdedre. Csukd be a szemed, és lélegezz egyenletesen. Válassz egy szót (mantra), amit a gyakorlat során folytonosan ismételsz magadban, például „ohm”. Összpontosíts erre a szóra, és igyekezz kizárni a külvilágot. Pár perces gyakorlás is csodákra képes.

Húzd ki magad!

Egy kis odafigyeléssel szó szerint lerázhatod magadról a rosszkedvet. Ehhez a következőt kell tenned: lazítsd el a vállaidat, a hátad, a hasad és az arcod. Ezután engedd el a vállaidat, emeld fel a fejed, és nyújtsd meg a nyakad felfelé. Nézz előre, majd gyorsan rázd meg az arcod, vagy ha úgy jobban tetszik, a pofazacskóidat. Ennyi, és már folytatódhat is tovább a tanulás.

Olajozz!

Az illóolajon jótékony hatásuk miatt nem maradhatnak le a listánkról. Ha fáradt vagy, vagy rossz a kedved, cseppents két csepp borsmentaolajat az ujjadra, és masszírozd meg vele a halántékod. Garantáltan felpörgeted vele a vérkeringésedet.

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenytanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr475631409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.